Stora drömmar.

Stora drömmar om allt och ingenting har alla. Jag vet vad jag vill göra med mitt liv, och jag vet vad jag måste göra för att komma dit. Ja, jag vet sluta drömma, och sluta tänka över allt. Men just nu vill jag ha ett jobb jag trivs med och jag vill börja plugga till våren, sen vill jag även ut och resa. Skaffa mig livs erfarenhet innan jag tänker bosätta mig seriöst någonstans och skaffa familj. Jag känner mig så himla gammal, så ofta som om livet rinner ifrån mig och man hinner inte med. Therese och jag satt och pratade om hur länge jag bott i karlstad, jisses ni kommer inte tro era öron. Jag har bott här i snart 3 ½ år, tiden går så himla fort. Kändes som igår jag var 14 år och hade hela livet framför mig. Jag fyller snart 21 och kanske måste komma på att livet är mer än det jag drömmer om.

Ni kommer säga som alla säger, men lägg ner livet kommer inte ta slut bara för att man blir äldre. Det förstår väl vem som helst men jag tittar redan nu tillbaka när jag var mindre, när jag var 18 och precis kommit in på arena, jisses! Vilket liv jag levde, och herregud jag ska inte skriva ner massa minnen. Men jag har haft ett sådant bra liv så visst detta kan bara bli bättre men jag saknar det jag hade då. Alla växer ifrån mig! Lever jag i en bubbla där jag tror att mina vänner alltid kommer vara dom de var, de som jag levde för, dagar och nätter har ni alltid funnits där, finns ni där än? Jag blev så himla glad nu när navas ringde från sthlm och bara frågade om en mobilgrej. Som sagt jag är verkligen inte bäst men jag vet att allt går nog att fixa, hon hade inte glömt bort mig. Samma som Anna, henne fick man ett mess av innan jag stack till bullen, där det stod " - jag ville bara skriva, att jag inte glömt bort dig" . Sådant här gör mig tårögd, hur länge kommer ni finnas här? Kanske skulle man flyttat med navas vännen till sthlm när jag fick chansen.

Vilka ord jag hört som sårar, gör att jag bara blivit starkare. Ni kommer att skratta gott när jag skriver detta, men va fasen.. Jag vet som sagt vad jag vill ha och hur jag ska göra för att få det. Men denna gången tänker jag inte kämpa för att få det jag vill ha. Just nu känner jag att jag skulle mest av allt, att det skulle flyta på. Nu förstår de flesta som känner mig att detta handlar om kärlek, killar och det jag aldrig har gått in så seriöst på. Min bild av killar är att de bara vill ha sex! Att du drar alla över en kam, fick jag höra senast. Men återigen så är det bevisat.

Jag ska leva mitt liv som jag lär. Min unga ålder är över, snart iaf. Karlstad är en liten stad där de flesta vet vilka någon är. Alla känner alla. Så just nu önskar jag mig i julklapp en pojkvän, han behöver inte vara världens snygging (men skulle absolut inte vara nått negativt om han såg ut som Zac Efron) det viktigaste är att han är jordnära, han vill inte stanna här. Helst för stora ambitioner än att han inte har några alls. Han ska vara utåtriktad, inte ha några problem att vara social, han ska ha humor den får gärna likna min. haha. Han ska kunna "softa" i soffan en hel dag utan att få ångest över det, det är min uppgift att få. Han ska gärna vara mörkhårig men inget krav :p Jag ska kunna ha high heels utan att känna mig för lång.

Så nu tänker jag lägga all min dejtning åt sidan. Lägga den på is,kanske tas upp igen om någon månad. Men just nu är jag inte mogen att bli dissad och förnedrad, Så ist för att offra mig själv till någon som kan såra mig så väntar jag hellre tills jag kan ta allt igen därför jag ska ut och ta tag i kill-projekten men nu behöver jag mogna i mig själv och se det som ett positivt steg.

JAG ÄR SOM SAGT BARA 20 ÅR ÄN :)

(Christina Aguilera - Fighter)


Kommentarer
Postat av: I D A

Haha, jajamen den hade rosaklackskor :D Åh men du 21år är ingen ålder :D Dukan fortfarande göra/bli vad du vill och du behöver inte ha bråttom :D

2008-10-02 @ 07:55:45
URL: http://aijdawolfie.blogg.se/
Postat av: Alexballex

letar du pojke så fåru komma upp till mig, har världens bästa grabbgäng här uppe och ALLA är absolutely fabulous!

2008-10-02 @ 16:33:34
URL: http://bl0ndie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0